Mýtné Toll Collect

Mýtné Toll Collect

V Pardubicích a Jeřmanicích montujeme systém německého mýtného Toll Collect.

Systém německého mýtného (MAUT) má dalekosáhlé důsledky pro všechny přepravce využívající německou dálniční síť.

Pro vozidla jezdící do Německa, nebo jím projíždějící častěji, je však praktičtější mít ve vozidle zabudovanou palubní jednotku, tzv. OBU; toto zařízení automaticky zaznamenává počet ujetých kilometrů podléhajících mýtnému MAUT a prostřednictvím samostatné antény instalované na voze postupuje tato data společnosti Toll Collect. Měsíční vyúčtování je potom automaticky zasíláno na vaši adresu. Ti, kteří by se pokusili vyhnout placení mýtného MAUT, čekají pokuty až do výše několika tisíc Eur.

Počínaje rokem 2005 mohou výrobci nákladních vozů montovat tzv. jednotky OBU do nových vozů přímo v továrně. Do této doby a v případě starších nákladních vozů lze tento úkon provést jen v certifikované dílně. Řada prodejců DAF (včetně nás) je samozřejmě rovněž oprávněna provádět instalaci a údržbu tohoto zařízení.

Mýtné vybírá společnost Toll Collect, konsorcium firem Deutsche Telekom, Cofiroute (Francie) a DaimlerChrysler. V zásadě si kilometry můžete “koupit” na více než 3500 terminálech nebo prostřednictvím Internetu. Terminály se nacházejí na čerpacích stanicích, v motorestech a na důležitých hraničních přechodech.

MAUT nabízí tři typy poplatků na základě emisí výfukových plynů:Původním záměrem bylo, aby se náklady na samotné zařízení ve výši 300 Euro odečetly od první faktury za ujeté kilometry pro MAUT. Tato situace se nyní změnila. Již není nutné platit za zařízení, které zůstává majetkem Toll Collect. Majitel vozidla hradí jen jeho instalaci, která sama o sobě bude stát přibližně 300 Euro. K dispozici jsou dva typy OBU: verze, kterou lze zabudovat do zásuvky DIN v přístrojové desce a samostatná nezabudovaná jednotka.

Cena německého dálničního mýtného je závislá na počtu náprav nákladní soupravy a emisní normě motoru. Čím ekologičtější motor, tím menší je sazba za ujetý kilometr. Avšak motory, které jsou dnes považovány za nejekologičtější (Euro4), patří od 1. října 2006 do stejné kategorie jako motory označené Euro3. Sleva na mýtném se pak bude týkat pouze motorů s označením Euro5 a vyšším. Tabulka jasně zobrazuje rozpis cen pro různé jízdní soupravy a různé emisní normy.

Kategorie C, nejvyšší poplatek za motory Euro0 a Euro1.
Kategorie B, omezený poplatek za motory Euro2 a Euro3.
Kategorie A, nejnižší poplatek za motory Euro4, do 1. října 2006, a dále Euro5 a za vozidla nesoucí označení EEV neboli “vozidlo zvláště vyhovující životnímu prostředí”.
V důsledku opožděného zavedení německého dálničního mýtného MAUT se motory s označením Euro4 staly z ekonomického hlediska ještě méně atraktivní, protože možná návratnost zvýšené investice do motorů Euro4 je omezena na méně než dva roky. Od 1. října 2006 jsou vozy Euro4, tedy alespoň podle MAUT, považovány za ekvivalent vozů Euro3. To je dobré vědět, zvažujete-li koupi nových nákladních vozidel. Prostá kalkulace ukazuje, že v mnoha případech se zvýšené náklady na vůz Euro4 vrátí jen díky slevě z mýtného MAUT. To však samozřejmě závisí na počtu ujetých kilometrů, podléhajících zpoplatnění MAUT, v období před 1. říjnem 2006.

CENÍK MONTÁŽE TOLL COLLECT
POUZE PARDUBICE a JEŘMANICE najdete zde