Evropská komise zavedla nové předpisy týkající se hmotností a rozměrů s cílem posouvat hranice s ohledem na emise (CO2), bezpečnost dopravy a pohodlí pro řidiče. Společnost DAF je prvním ze všech evropských výrobců nákladních vozidel, který představuje zcela novou generaci nákladních vozidel s vysoce atraktivním vzhledem a velmi aerodynamickým designem, přičemž využívá další svobodu, kterou nová legislativa nabízí. V nové generaci vozidel DAF, která mění pravidla hry, se spojuje špičková efektivita, bezpečnost a pohodlí pro řidiče.
Nové modely XF, XG a XG+ představují novou generaci vozidel DAF pro dálkovou přepravu, která jsou připravena na budoucnost. Všechny tři varianty kabin, které plně využívají nové evropské předpisy pro hmotnosti a rozměry, vynikají krásným a vysoce aerodynamickým designem. Kromě toho nabízejí obrovský vnitřní prostor pro bezkonkurenční pohodlí řidičů.
Délky kabiny 2 360 mm
Výška pro stojící osobu 1 900–2 075 mm
Objem kabiny 9,73 m³
Délky kabiny 2 690 mm
Výška pro stojící osobu 2 025–2 075 mm
Objem kabiny 11,85 m³
Délky kabiny 2 690 mm
Výška pro stojící osobu 2 145–2 195 mm
Objem kabiny 12,50 m³
Nová generace vozidel DAF je plně v souladu s cíli nových předpisů EU týkajících se hmotností a rozměrů a byla vyvinuta s plným zaměřením na hlavní kritéria vývoje: zavedení nového průmyslového standardu efektivity, bezpečnosti a pohodlí pro řidiče.
Svět se mění. Nutnost snížit emise CO2 kvůli změně klimatu, zlepšit kvalitu ovzduší v městských oblastech a zvýšit bezpečnost dopravy, zejména pro zranitelné účastníky silničního provozu, jde ruku v ruce s nedostatkem řidičů z povolání a potřebou přilákat kvalitní a profesionální řidiče.
výkonný ředitel vývoje produktů DAF
S modely XF, XG a XG+ nové generace společnost DAF představuje nový standard efektivity přepravy. Sofistikovaná dálková nákladní vozidla mají aerodynamický design, který představuje špičku v oboru. Významné inovace motorů PACCAR MX, automatizované převodovky TraXon a zadních náprav DAF také přispívají k úspoře paliva až o 10 %. Nízká hmotnost vozidla a vynikající servisní možnosti přispívají k prvotřídním užitečným zatížením a provozuschopnosti.
Vynikající aerodynamický výkon je základním kamenem nákladních vozidel DAF nové generace. Po rozsáhlých simulacích a silničních testech bylo dosaženo extrémně nízkého odporu vzduchu díky dokonalému vedení větru okolo, skrze a pod vozidlem. Výsledkem je 22% zlepšení aerodynamického výkonu, které posiluje úspornou spotřebu paliva a váš zisk.
Společnost DAF představuje novou generaci motorů PACCAR MX o objemu 10,8 litru a 12,9 litru v nových modelech DAF XF, XG a XG+. S větším točivým momentem a několika novými technickými inovacemi, které posouvají efektivitu na ještě vyšší úroveň. Inovací je tolik, že je těžké je vyjmenovat všechny, ale patří k nim například:
Systém dodatečné úpravy emisí výfukových plynů motoru (EAS) poskytuje skvělý výkon díky nové konstrukci a vedení. Nově navržený podvozek s výfukovým potrubím ještě více snižuje tepelné ztráty mezi motorem a systémem EAS a zajišťuje tak maximální účinnost.
Vozidla DAF nové generace jsou standardně vybavena automatizovanými převodovkami TraXon, které poskytují efektivní a ekologicky šetrnou hnací soustavu s vynikající ovladatelností. Mezi nové klíčové technologie patří automatická volba rozjezdového převodového stupně, vylepšené prediktivní funkce a (volitelně) funkce výzva k pohybu.
Nové prediktivní funkce převodovky TraXon také zahrnují nejnovější generaci prediktivního tempomatu a nové funkce EcoRoll, které umožňují dosáhnout až 93 km/h na konci klesání. Optimalizovaná funkce EcoRoll zabraňuje zbytečnému brzdění a následným ztrátám energie. Kromě toho funkce náhledu ovládání rychlosti při jízdě ze svahu v kombinaci s vylepšenou motorovou brzdou MX odstraňuje potřebu intardéru, snižuje celkovou hmotnost vozidla a zvyšuje vaši efektivitu.
Vozidla DAF nové generace jsou k dispozici s předními nápravami o hmotnosti 8 a 9 tun a se širokou škálou poháněných zadních náprav o hmotnosti 13 a 11,5 tun s redukcí v náboji kola nebo bez ní, a v případě potřeby v kombinaci s tlačenou nebo vlečenou nápravou. Ucelené spektrum převodových poměrů zadní nápravy zajišťuje nejlepší možnou účinnost pro každou aplikaci. Pro další optimalizaci účinnosti snižují hladiny oleje a nová ložiska pastorku třecí ztráty. Je použita nová generace brzdových třmenů, které jsou lehčí a robustnější, zatímco nové aktivní třmeny zabraňují ztrátám třením, když se nepoužívají brzdy.
U modelů XF, XG a XG+ nové generace je pasivní chlazení vylepšeno přidáním vzduchových kanálů pro vynikající aerodynamiku pod kapotou, ve výbavě je celoplošný chladič vzduchu pro lepší řízení teploty a zapouzdření namontované na kabině pro lepší proudění vzduchu. Tyto funkce zajišťují minimální zapojení ventilátoru díky optimálnímu využití každého kilogramu vzduchu vstupujícího do mřížky. To jednoduše šetří energii.
Vozidla XF, XG a XG⁺ nové generace nabízí vynikající vstřícnost pro výrobce nástaveb prostřednictvím rozsáhlé kabeláže připravené pro rychlou a snadnou instalaci všech běžných nástaveb a součástí, jako jsou spouštěcí zadní čela.
V rámci podpory kompletního vybavení nástavby je k dispozici široká řada elektrických a elektronických funkcí pro zapojení PTO, nastavení vzduchového odpružení a ovládání vybavení nástavby. Pro efektivní montáž nástaveb jsou k dispozici také moduly pro upevnění nástavby.
Kromě toho jsou nové modely XF, XG a XG⁺ v rámci vysokého stupně vstřícnosti vůči výrobcům nástaveb dostupné s rozsáhlou řadou výkonných motorů, převodovek a PTO na setrvačníku, což přispívá ke špičkové efektivitě vozidel DAF nové generace.
Modely XF, XG a XG+ nové generace nabízí vynikající bezpečnost pro spolujezdce i ostatní účastníky silničního provozu. Velká okna, mimořádně nízko umístěné linie okenního pásu nebo například praktické obrubníkové okénko vytváří nový standard pro přímý výhled. A díky robustní konstrukci kabiny, prvotřídní ergonomii a chytrým funkcím pro ještě bezpečnější jízdu jsou vozidla DAF nové generace jedničkou v oblasti bezpečnosti silničního provozu.
Centrální 12″ obrazovka s prvotřídním vzhledem může zobrazit nepřeberné množství užitečných informací. Z volantu se ovládají dvě volitelná témata, čtyři úrovně detailů a přizpůsobená nastavení.
Pokud jde o bezpečnost, filozofie společnosti DAF vždy byla: „Ruce na volantu, oči na silnici.“ Proto nová generace vozidel DAF nabízí prvotřídní ergonomii. Z volantu a pomocí páček na sloupku řízení se ovládají všechny funkce související s řízením a rovněž nabídka digitálního displeje, automatizovaná převodovka TraXon a funkce audiosystému a telefonu. Sekundární jízdní funkce se ovládají pomocí fyzických spínačů, které jsou logicky umístěny na přístrojové desce a snadno se používají. Tento přístup umožňuje řidiči plně se soustředit na silnici, což je výchozí bod pro optimální bezpečnost.
Nákladní vozidla DAF nové generace mají zcela novou a extrémně pevnou konstrukci kabiny, která chrání před nárazy na všech stranách.
Vozidla DAF XF, XG a XG+ nové generace jsou vybavena jedinečným a patentovaným systémem naprogramovaného posunu kabiny (ProCaDis) společnosti DAF, který umožňuje posunutí kabiny o 400 milimetrů na podvozku během čelního nárazu, pohlcuje energii a zabraňuje oddělení kabiny. V důsledku toho je zachována konstrukce kabiny, což maximalizuje prostor pro přežití cestujících ve vozidle.
Nákladní vozidla DAF nové generace také obsahují celou řadu funkcí, které maximalizují aktivní bezpečnost. Patří mezi ně brzdový asistent, systém varování při opuštění jízdního pruhu, světla nouzové brzdy a City Turn Assist. Přidali jsme také nové funkce, jako je elektronická parkovací brzda DAF pro chytré ovládání parkovací brzdy, nízkorychlostní brzda přívěsu pro bezpečné připojení a odpojení přívěsu a asistent parkovací brzdy poskytující další brzdnou sílu pro podporu řidiče v mnoha situacích.
Využili jsme každou příležitost k zlepšením, od hnací soustavy po odpružení, od interiéru kabiny po sedadla a lůžka, abychom řidičům poskytli špičkové pohodlí. Výsledkem je nejplynulejší jízda na trhu v kombinaci s nejlepším prostředím pro řízení, práci a odpočinek. Vozidla DAF nové generace představují začátek nové éry v oblasti pohodlí řidičů.
Na přístrojové desce zaujme 12palcový plně digitální displej, který zobrazuje všechny informace související s vozidlem na první pohled. Řidič si může snadno zvolit moderní klasický design a množství prezentovaných informací pomocí otočného voliče na volantu. Centrální displej si každý řidič může nakonfigurovat podle osobních preferencí a vkusu a poskytuje tak všem prostor pro přizpůsobení.
Volitelný přídavný 10palcový displej se nachází vpravo od volantu a nabízí zrcadlení telefonu, informační a zábavní systém, navigaci a další funkce. Systém DAF Infotainment je k dispozici ve třech různých variantách: Standardní, luxusní a exkluzivní, které poskytují stále kvalitnější úrovně digitálního rádia, streamovací služby, navigaci, pohledy kamer, služby DAF Connect a aplikace třetích stran. Možnost konfigurace systému DAF Infotainment podle osobních preferencí pomáhá vytvořit dokonalé prostředí pro řidiče.
Po dlouhém dni na cestě si řidič potřebuje v noci pořádně odpočinout, takže jsme udělali vše pro to, aby byl prostor lůžka maximálně příjemný.
Díky vysokému točivému momentu při nízkých otáčkách poskytují motory PACCAR MX-11 a MX-13 vynikající jízdní vlastnosti. Kromě toho automatizovaná převodovka TraXon nejnovější generace výrazně usnadňuje manévrování.
Větší délka kabiny využívá novou konstrukci předního podvozku s vyšší torzní tuhostí a nižší hmotností, což přispívá k výjimečnému pohodlí řidiče. To je také podporováno novým odpružením kabiny s novou konstrukcí tlumiče a odpružením zadní nápravy s novou geometrií. Nákladní vozidla DAF nové generace nabízejí vynikající jízdní vlastnosti a ovladatelnost.
K jedinečnému pohodlí vozidel nové generace výrazně přispívají mimořádně nízké úrovně hluku, vibrací a tvrdosti v interiéru. V této oblasti také modely XF, XG a XG+ stanovují nový průmyslový standard.
výkonný ředitel vývoje produktů DAF
Možnosti úprav stylu nákladních vozidel DAF nové generace vám umožní dát interiéru kabiny svou vlastní pečeť. Vyberte si ze dvou atraktivních barevných schémat: Tmavé a teplé nebo více exkluzivní světlé a luxusní. Navíc máte tři možnosti dekoračních panelů: Natura pro sofistikovaný prvotřídní dřevěný vzhled; Argenta s elegantním stříbrným povrchem; nebo Hexagon, tmavší a vkusně vzorovaný. Ať už si vyberete jakýkoli z nich, můžete si být jisti, že interiér kabiny bude mít mimořádně moderní, prvotřídní vzhled, který bude zcela v souladu se zbytkem nákladního vozidla. Spojení stylu a funkce v dokonalé harmonii.
Kromě interiéru kabiny můžete podle svého vkusu a potřeb také přizpůsobit exteriér. Boční stěny, světlomety LED, zrcátka a kamery lze přizpůsobit pro přidanou bezpečnost, efektivitu a styl.
Semtín 100
533 53 Pardubice
E-mail: info@napatrucks.cz
Tel: +420 464 628 621
IČ: 25288717
DIČ: CZ25288717
V této části se nacházejí listy s technickými údaji vztahujícími se k aktuální nabídce modelů společnosti DAF. Stačí klepnout na popis a otevře se soubor PDF. Listy se specifikacemi se aktualizují v době změny modelu roku (výrobní týdny 13 a 41, zvěřejnění v týdnu 51 a 25) a pokud dojde ke změnám, které mají vliv na listy se specifikacemi. K rozpoznání aktualizovaných listů se specifikacemi slouží označování novým specifikačním týdnem.
Aby bylo možné rychle nalézt požadovaný list s technickými údaji, lze provést výběr v rámci těchto kategorií:
Produktová řada DAF je pravidelně aktualizovaná tak, aby splňovala požadavky zákazníků a sledovala vylepšení vývoje a výroby. Chcete-li získat správný list s technickými údaji pro daný týden specifikace, toto datum zadejte do pole Datum specifikace (Spec date) a stiskněte tlačítko Aktualizovat.
K označení rozměrů vozidla jsou v listech s technickými údaji použity symboly. Vysvětlení těchto symbolů je uvedeno zde.
AC |
Střed (první) přední nápravy za kabinou |
AE |
Zadní převis |
BL |
Doporučená vnější délka nástavby |
CB |
Vzdálenost od zadní stěny kabiny k přední stěně nástavby |
CE |
Vzdálenost od zadní stěny kabiny ke konci podvozku |
CH |
Vzdálenost od horní části rámu podvozku po horní část kabiny (zavřené střešní okno) |
HA |
Výška podvozku ve středu hnané nápravy nebo, u podvozků 6×4 a 8×4, ve středu jednotky tandemové nápravy |
HV |
Výška podvozku ve středu (první) přední nápravy |
KA |
Vzdálenost od středu hnané zadní nápravy nebo jednotky tandemové nápravy do středu svislého čepu točnice tahače |
RB |
Šířka rámu podvozku |
SB |
Rozchod zadní nápravy |
TB |
Celková šířka včetně pneumatik (zadní náprava) |
TK |
Průměr otáčení (mezi obrubníky) |
TL |
Celková délka od předního nárazníku ke konci podvozku |
TW |
Průměr otáčení (mezi zdmi) |
VA |
Vzdálenost od přední části nárazníku do středu (první) přední nápravy |
WB |
Rozvor |
WD |
Vzdálenost mezi středy dvou předních náprav |
WN |
Vzdálenost mezi středy zadní hnané nápravy a (řízené) vlečené nápravy |
WT |
Vzdálenost mezi středy náprav jednotky tandemové nápravy |
WV |
Vzdálenost mezi středy zadní hnané nápravy (náprav) a (řízené) vodicí nápravy |