Upravit stránku

Nová řada vozidel DAF CF a XF je kompletní

Společnost DAF představila na začátku léta vybrané konfigurace nových modelů CF a XF pro dálkovou přepravu a nyní představuje kompletní řadu vícenápravových vozidel a podvozků. Tato nová vozidla jsou nyní k dispozici se známými i novými a jedinečnými funkcemi.

Mezi hlavní vlastnosti nových tahačů a konfigurací náprav podvozků patří:

  • Až o 7 % nižší spotřeba paliva
  • Nová kompaktní jednotka EAS (filtr pevných částic a katalyzátor)
  • Užitečné zatížení vyšší o 100 až 250 kilogramů
  • Nové elektrohydraulicky řízené vlečené nápravy
  • Nové vlečené nápravy s dvojmontáží
  • Nové tandemové nápravy s redukcí v náboji kola
  • Nové lehké podvozky 8 × 4 pro domíchávače betonu
  • Nové podvozky CF a XF, které jsou pro výrobce nástaveb nejvhodnější
  • Inovativní systém monitorování energie akumulátoru (BEM)
  • Nové motory PACCAR MX-11 a MX-13
  • Nová převodovka TraXon
  • Nové poháněné zadní nápravy
  • Vylepšené funkce softwaru motoru a převodovky

Nová řada CF a XF je kompletní. Společnost DAF Trucks přidala do své nové řady 11 konfigurací náprav tahačů a podvozků; osm provedení 2-, 3- a 4nápravových podvozků a tři provedení 3- a 4nápravových tahačů. Nová vozidla nabízí až o 7 % nižší spotřebu paliva, jsou až o 100 kg lehčí, což umožňuje zvýšit užitečné zatížení, mají integrované moduly pro instalaci a montáž nástaveb a poskytují nejnižší provozní náklady. Společnost DAF nyní pro své zákazníky zkompletovala řadu nejlepších užitkových vozidel ve své třídě a je hrdá, že jim může nabídnout nejlepší řešení šitá na míru pro jejich potřeby.

Společnost DAF představila na začátku léta vybrané konfigurace nových modelů CF a XF pro dálkovou přepravu a nyní představuje kompletní řadu vícenápravových vozidel a podvozků. Tato nová vozidla jsou nyní k dispozici se známými i novými a jedinečnými funkcemi.

Až o 7 % nižší spotřeba paliva
Všechna nová vozidla DAF nabízí až o 7 % nižší spotřebu paliva. To je výsledkem dokonale integrovaných a zcela nových poháněcích soustav s nižšími otáčkami při provozní rychlosti vozidla.

Nová kompaktní jednotka EAS: Více prostoru na podvozku a vyšší užitečné zatížení
Podvozek těží z kompaktní jednotky EAS nových modelů CF a XF. Systém EAS lze nyní instalovat jako celek (to znamená jako jednu jednotku) mezi první a druhou nápravu nebo za 2. přední nápravu (u modelu 8 x 4 FAD). To umožňuje použít volný prostor pro přidání stojin jeřábu, skříní na nářadí nebo přídavných (palivových) nádrží. Výsledkem je více možností pro uspořádání komponent na rámu a vyšší užitečné zatížení, protože nová kompaktní jednotka EAS je o 50 kg lehčí.

Užitečné zatížení vyšší o 100 až 250 kilogramů
Nejnovější řada vícenápravových tahačů a podvozků je také vybavena poháněcími soustavami, které jsou v průměru až o 100 kg lehčí. Díky tomu nabízí zákazníkům vyšší užitečné zatížení. Nové nápravy přispívají ke snížení hmotnosti až o 250 kg také u modelu CF FAD 8 x 4 pro použití ve stavebnictví.

Nové elektrohydraulicky řízené vlečené nápravy
Jednou z nejdůležitějších inovací v rámci programu nových modelů CF a XF je nová zadní vlečená náprava u tahačů a podvozků, která zajišťuje maximální manévrovatelnost.

Nová řízená vlečená náprava je vybavena zcela nově vyvinutým systémem elektrohydraulického řízení (EHS), který je o 30 kg lehčí a dále tak zvyšuje užitečné zatížení. Řízení je velmi přesné, protože systém EHS na základě úhlu natočení předních kol a rozvoru náprav nepřetržitě počítá optimální úhel natočení kol zadní vlečené nápravy. Největší výhody tohoto řešení vyniknou zejména při jízdě v městských oblastech a při manévrování vozidlem ve stísněném prostoru.  Minimalizace ztrát třením pneumatik o vozovku a fakt, že se čerpadlo řízení aktivuje pouze při natočení volantu, vedou ke snížení spotřeby paliva o další 1 %.

Při rychlostech nad 40 km/h se náprava zajistí v přímém směru a zaručí tak maximální stabilitu vozidla a úsporu paliva. Systém řízení vlečené nápravy navíc obsahuje mnohem méně součástí, což zajišťuje prvotřídní robustnost a spolehlivost.

Nová řízená vlečená náprava je určena nejen pro podvozky a tahače 6 × 2, ale také pro speciální konfigurace podvozků 8 × 2.

Systém EHS je u vozidel 6 × 2 CF a XF FAN doplněn pneumatickým odpružením. To umožňuje rychle snížit výšku podvozku o 90 milimetrů a zdvihnout o 185 milimetrů pro rychlou a spolehlivou nakládku a vykládku výměnných nástaveb.

Nové vlečené nápravy s dvojmontáží 
Společnost DAF rovněž představuje 10tunovou vodicí nápravu s dvojmontáží, která má statickou nosnost minimálně 34 tun. To je zvláště důležité při nakládání a vykládání těžkých kontejnerů, kdy je většina hmotnosti právě na zadní nápravě. Nová náprava má o 25 kg nižší vlastní hmotnost. V kombinaci s ostatními sníženími hmotnosti modelů CF a XF to vede k celkovému zvýšení užitečného zatížení až o 125 kg.

Novou vlečenou nápravu s dvojmontáží lze objednat na tahače a podvozky 6 × 2 a podvozky 8 × 2.

Nové tandemové nápravy s kolovými redukcemi 
Pro vozidla, která často jezdí v terénu, představuje společnost DAF zcela novou tandemovou nápravu s kolovými redukcemi (HR1670T). Nosným prvkem této nápravy je litinová skříň nápravy, která umožňuje další snížení hmotnosti o 60 kg.

Nové vlečené nápravy s dvojmontáží 
Společnost DAF rovněž představuje 10tunovou vodicí nápravu s dvojmontáží, která má statickou nosnost minimálně 34 tun. To je zvláště důležité při nakládání a vykládání těžkých kontejnerů, kdy je většina hmotnosti právě na zadní nápravě. Nová náprava má o 25 kg nižší vlastní hmotnost. V kombinaci s ostatními sníženími hmotnosti modelů CF a XF to vede k celkovému zvýšení užitečného zatížení až o 125 kg.

Novou vlečenou nápravu s dvojmontáží lze objednat na tahače a podvozky 6 × 2 a podvozky 8 × 2.

Nové tandemové nápravy s kolovými redukcemi 
Pro vozidla, která často jezdí v terénu, představuje společnost DAF zcela novou tandemovou nápravu s kolovými redukcemi (HR1670T). Nosným prvkem této nápravy je litinová skříň nápravy, která umožňuje další snížení hmotnosti o 60 kg.

Nový lehký podvozek pro domíchávač betonu 8 × 4 pro celou Evropu
Mimořádně lehký podvozek pro domíchávač betonu CF FAD 8 × 4 je vybaven 19tunovou tandemovou nápravou (SR1132T) a dvěma 7,1tunovými předními nápravami. Tento podvozek, který kombinuje robustnost a nízkou hmotnost, se osvědčil ve Velké Británii a vstupuje i na trhy kontinentální Evropy. Díky optimalizaci systému řízení a odpružení, použití kotoučových brzd a nové kompaktní jednotce EAS se svislým výstupem výfuku je pohotovostní hmotnost vozidla pouhých 9 150 kg, což je nejlepší hodnota v této kategorii. Unikátní podvozek pro domíchávač se dodává s novým motorem PACCAR MX-11 s výkony od 270 do 330 kW (370 až 450 k).

Nové podvozky CF a XF jsou perfektně připraveny pro montáž nástaveb
Společnost DAF představila důležité inovace podvozků, které nabízejí nejlepší řešení pro nástavbáře na trhu. Nové moduly a přípravy pro nástavby (BAM) hrají důležitou roli při rychlé instalaci a montáži skříňové nástavby, jeřábu, sklápěcí nástavby nebo hákového nakládacího systému. Otvory v zadním převisu rámu podvozku umožňují snadnou montáž zadních zvedacích čel, jeřábů a skříňových nástaveb a také usnadňují přemístění součástí, montáž příček pro tažné zařízení nebo ochrany proti podjetí. Nové rozmístění otvorů tak šetří výrobcům nástaveb náklady a zkracuje dobu dokončení vozidla pro zákazníka.

Moderní systém sledování kapacity akumulátorů
Další novou funkcí je inovativní systém monitorování kapacity akumulátorů – zkráceně BEM. Tento systém využívá nově vyvinutý snímač k měření přesných podmínek kapacity akumulátorů, a dokonce umožňuje zohlednit podmínky prostředí, což zajistí nastartování vozidla za různých podmínek a zlepší tak jeho provozuschopnost.

Nové motory PACCAR MX-11 a MX-13
Ve shodě s filozofií DAF Transport Efficiency jsme vynaložili veškeré úsilí, aby bylo možné dosáhnout maximálního výkonu z každé kapky paliva. Motory PACCAR MX-11 a MX-13 prošly zásadní modernizací. Při vývoji nových poháněcích soustav bylo důležitým cílem snížení provozních otáček motoru, protože nižší otáčky znamenají nižší spotřebu paliva. Současně byl výrazně zvýšen maximální točivý moment motorů PACCAR a nyní je k dispozici maximální točivý moment při pouhých 900 otáčkách za minutu.

Výkon motorů vzrostl o 7 kW/10 k až 14 kW/20 k (dle výkonové varianty motoru), zatímco točivý moment u nových motorů byl zvýšen o 50 až 200 Nm. Společnost DAF navíc v nové řadě CF a XF využívá „vícestupňový točivý moment“, který umožňuje zvýšit špičkovou hodnotu točivého momentu o dalších 100 až 150 Nm při zařazeném nejvyšším převodovém stupni. To zaručuje dlouhodobou jízdu se zařazeným nejvyšším převodovým stupněm, který je nejvhodnější z pohledu optimalizace spotřeby paliva.

Moderní převodovka TraXon: Rychlejší řazení, vyšší účinnost
Nové motory PACCAR MX-11 a MX-13 se standardně dodávají s automatizovanými převodovkami TraXon poslední generace. Tyto převodovky dosahují vyšší účinnosti díky nižším třecím ztrátám a jsou charakteristické extrémně plynulým chováním při řazení převodových stupňů. Strategie řazení pro specifické druhy provozu jsou pro standardní přepravu, přepravu kapalin a vozidla „Eco Combi“. U modelů Construction ve verzích DAF CF FAD, FAT (podvozky) a FTT (tahač) se převodovka TraXon dodává s možností volby strategie řazení pro provoz v terénu pro optimální výkon převodovky a aktivaci spojky na nezpevněném povrchu. Po aktivaci řadí převodovka TraXon při vyšších otáčkách a extrémně rychle zajišťuje maximální záběr.

Pokročilé funkce softwaru pro poháněcí soustavu
Jako u prvních představených konfigurací nových řad CF a XF jsou také nové
vícenápravové modely DAF vybaveny zcela novou architekturou elektrických a elektronických součástí, využívající novou řídicí jednotku k řízení všech součástí poháněcí soustavy integrovaným způsobem. Funkce jako EcoRoll a tempomat byly dále rozšířeny pro další úsporu paliva.

Vysoce účinné zadní nápravy
Důležitou součástí nové, rychlejší poháněcí soustavy jsou zadní nápravy navržené a vyráběné společností DAF. K dispozici jsou nyní rychlejší stálé převody zadní nápravy 2,05 : 1, umožňující jízdu rychlostí 85 km/h při 1 000 min-1 v závislosti na specifikacích poháněcí soustavy. U nové generace diferenciálů zadní nápravy bylo přepracováno talířové ozubené kolo a pastorek pro optimalizaci životnosti, efektivity a extrémně nízké hlučnosti.

Se zavedením osmi 2-, 3- a 4nápravových podvozků a tří 3- a 4nápravových tahačů je nyní „Pure Excellence“ standardem pro celou novou řadu nákladních vozidel DAF. Termín Pure Excellence (Ryzí dokonalost) vyjadřuje filozofii DAF Transport Efficiency, usilující o dosažení nejnižších provozních nákladů a nejvyšší dostupnosti vozidla. Současně je synonymem pro bezvadnou kvalitu výroby a bezkonkurenční pohodlí řidiče u nových řad CF a XF a také u nových modelů LF.