Upravit stránku

MD logistika, a.s.

Rozhovor s ředitelem dopravy firmy MD Logistika a.s. u příležitosti rozšíření flotily DAFů, panem Jiřím Řádkem


Odbornost a osobní přístup prodejců, techniků a lidí ze servisu NAPA TRUCKS jsou na vysoké úrovni, říká ředitel dopravy Jiří Řádek

Přes osobní dopravu a autobusy se dostal až k tahačům a sklápěčkám. Jiří Řádek „pečuje“ ve společnosti MD logistika jako ředitel dopravy o 167 vozidel. Mezi ně opětovně patří i DAFy. Pardubický prodejce této nizozemské značky NAPA TRUCKS totiž v loňské roce vyhrál výběrové řízení na dodávku nových vozidel. A řidiči MD logistiky už do nich nasedají a najíždějí miliony kilometrů především po tuzemských silnicích. Na to, aby vše klapalo, dohlíží právě Jiří Řádek, který po krátké externí spolupráci naskočil rovnou do ředitelské pozice. Mluví otevřeně, chválí i kritizuje. Pro rok 2016 si stanovil hlavní cíl: Zajistit dostatek řidičů pro další rozvoj MD logistiky.

V roce desátého výročí vzniku MD logistiky jste začali spolupracovat s dealerem DAFu NAPA TRUCKS. Ke značce jste se vrátili po sedmi letech. Proč? Co vás přesvědčilo?

Domníváme se, že značka DAF se se svými inovacemi a technickým zdokonalením dostala opět na úroveň, kterou pro námi poskytovanou službu vyžadujeme a že ji velmi sluší být na našem dvoře ve společnosti značek MB a MAN.

U DAFu nejen nakupujete nová vozidla a také je tam servisujete. Je to pro vás výhodné? A v čem vidíte největší přínos?

Každá značka, každý servis má svá specifika, čili bych nechtěl hovořit o výhodnosti či nevýhodnosti. I cenově lze dnes již mluvit o podobné hladině. O spokojenosti zákazníka rozhoduje zejména přístup personálu servisu. Odbornost a splnění technického požadavku bereme všichni přece s očekávanou samozřejmostí, tím jazýčkem na vahách je pak právě osobní přístup. A v tomto vnímáme DAF, stejně jako prodejce, techniky a lidi ze servisu NAPA TRUCKS na vysoké úrovni.

S čím jste spokojeni na automobilech DAF a co byste si přáli vylepšit?

Spokojeni jsme rozhodně s jízdními vlastnostmi, s perfektním servisem, s perfektní dostupností náhradních dílů i opravitelností jednotlivých skupin ve vlastních dílnách. Velmi příznivě hodnotíme ve srovnání s jinými značkami i takovou maličkost, jakou je ovládání točny. Například proti MANu má DAF lepší rozhled z kabiny a eliminaci tzv. mrtvého úhlu. Naopak pro vylepšení je jistě prostor v aerodynamice kabiny, kdy se dost špiní boční okna, větší péči by si zasloužilo autorádio s příslušenstvím a jeho ovládání. Zdánlivá drobnost, ale při celodenním pobytu řidiče v kabině velmi ceněná.

Specializujete se jen na skladování a distribuci potravinářského zboží? Nebo máte i přesah do jiných oblastí?

Naším základním předmětem podnikáni je samozřejmě skladování a přeprava zboží s řízenou teplotou. K tomuto účelu provozujeme nyní 167 kamionů. V poslední době jsme začali přepravovat sypké hmoty sklápěcími návěsy, kde se zatím úspěšně specializujeme na zemědělské komodity.

Přepravujete zboží nejen po České republice ale i do zahraničí. Kde jsou však vaše jízdy častější?

Větší porci kilometrů najíždíme samozřejmě v tuzemsku, kde jsou našimi zákazníky zejména potravinové řetězce s pobočkami po celém území republiky. V zahraničí najezdíme v současné době okolo 25 procent ročního objemu kilometrů.

Kde v zahraničí byla vaše vozidla nejdále, když jezdíte i mimo státy EU?

Nejdelší naše cesty se odehrávaly asi na území, kde vzdálenosti mají výrazně jiný význam než v EU, a to v Rusku.

Vezli jste něco netradičního do nějaké skutečně netradiční lokality?

Pro někoho může být netradičním zbožím líhňové vejce, pro někoho jiného mražené zboží obecně. Rozhodně k nejaktuálnějším netradičním nákladům patří i problematika migrantů, kteří jsou pro dopravce velkým problémem na cestách do Anglie.

Víte z hlavy kolik najely vaše vozidla kilometrů za rok 2015?

Celkem můžeme hovořit o zhruba 15 milionech kilometrů.

Kam se podle vás posune vývoj v dopravě v příštích letech a jak jste na to připraveni?

Odpověď na tuto otázku může být hodně dlouhá, neboť problematika dopravy zahrnuje velmi širokou škálu různých oblastí.  Zásadní pro toto však ještě velmi dlouho zůstane řidič samotný – a to je problém nejen u nás, ale v celé Evropě. Z hlediska techniky je jasný trend zvyšování kvality jednotlivých bezpečnostních systémů vozidel všech úrovní, i automatizace optimálních režimů s minimálními zásahy řidiče. A co se týče samotné dopravní služby, tak jistě bude na trhu vyhrávat firma, která nabízí zákazníkům kompletní logistický servis tak, aby se každý mohl maximálně soustředit na svůj „byznys“. A tímto směrem jde i naše společnost.

I vaše společnost shání řidiče kamionů. Čím si je chcete přitáhnout? Nabízíte něco speciálního?

Pro někoho můžeme být speciální i legální příjem, takže jdeme cestou solidního přístupu ke všem našim řidičům, transparentnosti a korektnosti hodnocení jejich práce. Samozřejmě se problematice řidičů v poslední době velmi věnujeme. Rozšířením personálního oddělení počínaje a různými firemními bonusy konče. Za zmínku jistě stojí jak spolupráce s odbornými školami v rámci regionu, které se podílejí na přípravě nových adeptů na povolání řidiče, tak i různé nabídky pro uchazeče v případě jejich zájmu o rozšiřování řidičského oprávnění či získávání profesních podmínek.

Váš vozový park nyní čítá 167 vozidel. Kolik z nich je DAFů? A zvažujete nákup dalších?

Vozový park MD logistiky zahrnoval ke konci roku 2015 167 vozidel, respektive souprav, z čehož bylo 38 značky DAF. Další rozvoj je samozřejmě plánován a vždy u naší společnosti souvisí s novými obchodními aktivitami. Zda to budou DAFy či značka jiná, rozhodne výsledek vypsaného výběrového řízení.

Jaký máte poměr mezi vozy Euro 5 a Euro 6?

V tuto chvíli jde o 25 procent vozidel normy Euro 6.

Jak využíváte nabídek DAFu na školení řidičů? Vidíte, že to vašim řidičům a následně vaší společnosti skutečně něco přináší?

Přiznávám, že v této oblasti máme trochu rezervu a určitě máme co zlepšovat. Tuto službu nabízí dnes každý dodavatel tahačů a rád bych naše zkušenosti rozšířil i o poznání přístupu DAFu. Myslím, že v roce 2016 k tomu prostor vytvoříme. Co se týče přínosu v této oblasti, stále tvrdím, že nejefektivnější je vždy systém, který vede řidiče právě teď. Tedy při vlastním řízení využít přirozené hravosti, soutěživosti řidiče a podnítit jednoduchou grafikou jeho chuť mít lepší a lepší výsledky. Veškerá vyhodnocování po jízdě jsou sice potřebná, ale již ne tak efektivní.

Využíváte nějaké „speciály“ od DAFu? Pokud ano, co všechno se jimi dá odvézt?

Zatím jsme nepotřebovali k našemu podnikání vyloženě „speciály“ a jelikož se zaměřujeme zejména na velkou logistiku potravin, tak nás zajímají vždy nákupy standardních tahačů návěsů.

Jiří Řádek
Datum narození: 18. října 1963
Vzdělání: Automechanik, SPŠ SE Liberec, ČVUT Praha, TU Liberec
Předchozí zaměstnání: ČSAD Liberec, Bus Line Varnsdorf, Kooperativa, Eurostav, Litra.
Koníčky: Společenský tanec, lyžování, cyklistika, cestování, děti.

  • Položky označené hvězdičkou (*) jsou povinné.

Kontakty

NAPA TRUCKS spol. s r. o.
Semtín 100
533 53 Pardubice

info@napatrucks.cz
Tel: +420 464 628 621

Všechny kontakty