Upravit stránku

DAF XF Euro 6 - Poháněcí soustava

Nový model XF pohání motory PACCAR MX-13 a MX-11, vyvinuté se zaměřením na maximální hospodárnost, vysoký výkon a nízké provozní náklady.

Motor PACCAR MX-13 Euro 6

  • Systém vstřikování paliva Common Rail nového motoru Euro 6 PACCAR MX-13 dovoluje využít vysoké vstřikovací tlaky až 2 500 barů a umožňuje používat předvstřik paliva, dovstřik nebo kombinaci obojího. To vede k jemnějšímu rozprášení a mnoha dalším možnostem optimalizace spalování, které zajistí nejnižší možné hladiny emisí a hlučnosti a také minimální možnou spotřebu paliva. Podobně jako dvě vysokotlaká čerpadla hraje v tomto ohledu také důležitou roli nový a pokročilý software motoru a rovněž nové snímače a ovladače. Tyto systémy nyní pracují ještě rychleji a s vyšší přesností, která zajišťuje vždy optimální směšování vzduchu, výfukových plynů a vstřikovaného paliva. To je také klíčem k dosažení maximální efektivity a nízkých emisí.
  • Nákladní vozidla potřebují pro brzdění stlačený vzduch. A stlačování vzduchu vyžaduje palivo. To je důvodem, proč je nainstalován nový a chytrý vzduchový kompresor PACCAR MX. Inteligentní software zapojí kompresor na nejvyšší možnou míru pouze v okamžicích, kdy nákladní vozidlo zpomaluje, brzdí nebo jede z kopce. Tím dochází k přeměně nadbytečné energie na stlačený vzduch.
  • Nový motor MX-13 má olejovou vanu, lisovanou ze syntetické hmoty, s velkým objemem. Její nový tvar snižuje vibrace a rovněž hlučnost motoru. Větší množství oleje umožňuje servisní intervaly až 150 000 kilometrů.
  • Za účelem optimalizace provozuschopnosti a minimalizace servisních nákladů má nový motor sloučený palivový filtr, ohřívač paliva a odlučovač vody do jediné jednotky. Tato jednotka je namontována k bloku motoru na dobře chráněném místě.
  • Hlavní výhodou použití turbodmychadla s proměnnou geometrií (VTG) je, že motor může v každém režimu a při každých otáčkách využívat nejlepší konfiguraci turbodmychadla a podávat tak maximální výkon. Turbodmychadlo s proměnnou geometrií je také nutné pro optimalizaci účinnosti recirkulace výfukových plynů, především při nízkých otáčkách. Tato technologie dovoluje společnosti DAF pečlivě nastavit množství výfukových plynů vracených zpět do motoru, což dále přispívá k úspoře paliva. Využití pokročilého turbodmychadla má také pozitivní vliv na motorovou brzdu MX Engine Brake, která může uvolněním více než 75 % ze svých úctyhodných 360 kW při nízkých otáčkách (1 500 ot./min) dosáhnout maximální účinnosti.
  • Unikátem v tomto průmyslovém oboru je zcela zapouzdřená kabeláž na bloku motoru. Tím je zaručena pevná instalace kabelového svazku a konektorů k bloku motoru. Dobře chráněná kabeláž zaručuje nejvyšší spolehlivost a odolnost.
Splnění emisní normy Euro 6 bylo jen jednou z motivací při vývoji motoru PACCAR MX-13. Samozřejmě jsme chtěli, aby byl mimořádně spolehlivý a odolný. Měl by také mít spotřebu paliva srovnatelnou s příznivou úrovní Euro 5 ATe a nejlepší jízdní vlastnosti se spoustou točivého momentu. Motor PACCAR MX-13 je směsicí osvědčené moderní technologie a chytrých technických inovací. Je k dispozici s výkonem 303 kW/410 k, 340 kW/460 k a 375 kW/510 k a točivými momenty 2000, 2300 a 2500 Nm v širokém rozsahu otáček od 1000 do 1425 ot./min. Celý tento výkon se přenáší k našim novým převodovkám. Automatická převodovka AS Tronic má unikátní funkce, mezi něž patří EcoRoll (jízda z kopce s chodem motoru na volnoběh) a FastShift (řazení mezi 11. a 12. stupněm bez použití spojky), které pomáhají ještě více snížit spotřebu paliva. Intardér 3 nejnovější generace má vyšší výstupní výkon v nižších otáčkách.
Typ.motoruVýkonTočivý moment

MX-13 303

303 kW/410 k 
(1425 - 1750 ot./min)

2000 Nm 
(1000 - 1425 ot./min)

MX-13 340

340 kW/460 k 
(1425 - 1750 ot./min)

2300 Nm 
(1000 - 1425 ot./min)

MX-13 375

375 kW/510 k 
(1425 - 1750 ot./min)

2500 Nm 
(1000 - 1425 ot./min)

Motor PACCAR MX-11 Euro 6

  • Nový šestiválcový motor PACCAR MX-11 je úplnou novinkou přímo od kreslícího prkna. Motor se svým dvojitým rozvodem OHC je lehký a kompaktní. Je tomu tak mimo jiné díky syntetické olejové vaně, jednomu vícenásobnému řemenu a ventilátoru poháněnému přímo klikovým hřídelem.
  • Motor PACCAR MX-11 je o 180 kg lehčí než motor MX-13. To znamená ještě vyšší užitné zatížení a tedy ještě lepší návratnost. To je velkou výhodou v segmentu rozvozu zboží i ve velkoobjemové a cisternové dálkové přepravě.
  • Nový motor PACCAR MX-11 je k dispozici v pěti verzích. S výkony 210 kW/290 k až 320 kW/440 k. A vysokými točivými momenty 1200 – 2100 Nm, dostupnými v širokém rozsahu otáček.
  • Optimalizována byla integrace funkcí. Potrubí je odlito v bloku válců. Jednotky vysokotlakých čerpadel pro vytváření tlaku v systému common rail jsou kompaktně zabudovány do bloku. A je zde jediný modul pro olejový filtr, termostat a chladič.
  • Aby se dosáhlo maximální spolehlivosti, jsou kabelové svazky zapouzdřené pěnou. Jedinečné v tomto odvětví.
Při vývoji nového 10,8litrového motoru PACCAR MX jsme se zaměřili především na vysoký výkon, nízkou hmotnost a nízkou spotřebu paliva. Dále samozřejmě na spolehlivost a životnost spolu s optimální dostupností. Motor PACCAR MX-11 je dostupný s výkony od 210 kW/290 k až 320 kW/440 k a je ideální pro aplikace v segmentu rozvozu zboží a pro náročné aplikace, kde hrají mimořádnou roli nízká hmotnost a co nejnižší spotřeba paliva.
Typ.motoruVýkonTočivý moment

MX-11 320

320 kW/440 k 
(1450 - 1700 ot./min)

2100 Nm 
(1000 - 1450 ot./min)

 

Systém dodatečné úpravy výfukových plynů (EAS)

  • Ultramoderní vstřikování paliva common rail umožňuje vysoké tlaky a možnost uplatnění předvstřiku i dovstřiku paliva či kombinaci obojího. Díky tomu dochází k jemnějšímu rozptýlení paliva a nabízí se mnohem více možností k optimalizaci spalování.
  • Také katalyzátor SCR byl zkonstruován tak, aby udržoval optimální teploty. Díky inovativní krycí vrstvě dokáže dosáhnout maximálního výkonu při širším rozmezí teplot, což znamená, že motor může fungovat optimálně a co nejúčinnějším způsobem.
  • Unikátem v tomto průmyslovém oboru je také použití izolovaného sběrného výfukového potrubí a výfukových trubek. To zaručuje optimální řízení tepla směrem ke katalyzátoru SCR a částicovému filtru, aby mohly pracovat tím nejoptimálnějším způsobem. Systém dodatečné úpravy emisí výfukových plynů je nejúčinnější, když pracuje při vysokých teplotách. V důsledku toho může motor běžet v režimu nejefektivnějšího využívání paliva.
Aby se zajistilo dodržování přísných emisních požadavků norem Euro 6 a zároveň dosáhlo co nejlepšího využití paliva, zkombinovala společnost DAF své pokročilé motory PACCAR Euro 6 s různými technologiemi dodatečné úpravy výfukových plynů: katalyzátorem SCR a naftovým filtrem pevných částic.

Nové převodovky

Nový model XF je standardně dodáván s manuální dvanáctistupňovou převodovkou s přímým záběrem; pro náročné aplikace je k dispozici šestnáctistupňová převodovka. Manuální převodovky jsou standardně vybaveny asistentem řazení „Servoshift“, který zvyšuje komfort snížením sil potřebných pro řazení a zkrácením dráhy řadicí páky. Zvýšení životnosti a snížení provozních nákladů zajišťují karbonové synchronizační kroužky. Pro zjednodušení obsluhy byla také zkrácena dráha pohybu pedálu spojky ze 154 na 135 mm.

Nové automatické převodovky AS-Tronic mají řadu nových funkcí specifických pro vozy DAF. Nově vyvinutý software a nové snímače zajišťují velmi plynulý, rovnoměrný a hladký záběr spojky pro lepší rozjíždění a manévrování.

Díky funkci EcoRoll se spojka při jízdě z mírného svahu vyřadí a umožní tak ovládané sjíždění při volnoběžných otáčkách motoru. K nízké spotřebě paliva také přispívá funkce Fast Shift.


Nové zadní nápravy

Další novinkou nového modelu XF je nová, robustní zadní náprava typu SR1344. Konstrukce nápravy byla plně optimalizována pro zatížení a speciálně vyvinuta pro použití se systémem Stabilink. Nová náprava má nyní nízkou hladinu hlučnosti. Menší objem oleje (10 namísto 15 litrů) znamená úsporu paliva nižší náklady na výměny oleje v rámci mezinárodní přepravy.

Náprava SR1344 má nosnost 13 tun a montována standardně pro celkové hmotnosti soupravy až do 44 tun a točivý moment motoru do 2 300 Nm.

Pro úplné přizpůsobení zadní nápravy specifickým požadavkům zákazníka jsou k dispozici celkové redukce v poměru od 2,38:1. Náprava SR1344 využívá novou konstrukci kuželového ozubeného kola a talířového kola, odlehčenou o 50 kilogramů.

Pro vysoké celkové hmotnosti souprav (vyšší než 44 tun) a vozidla s výkonem motoru 375 kW/510 k má inovovaná náprava SR1347 nižší objem oleje pro snížení spotřeby paliva a snížení provozních nákladů.

  • Položky označené hvězdičkou (*) jsou povinné.

Kontakty

NAPA TRUCKS spol. s r. o.
Semtín 100
533 53 Pardubice

info@napatrucks.cz
Tel: +420 464 628 621

Všechny kontakty