Upravit stránku

DAF LF Euro 6 - Poháněcí soustava

Srdce hnací soustavy nového modelu LF tvoří nové špičkové čtyř a šestiválcové motory PACCAR Euro 6. Výkonné, čisté a hospodárné.

Model LF společnosti DAF pro normu Euro 6 se dodává s novými čtyř nebo šestiválcovými motory PACCAR PX s širokou nabídkou výkonů, převodovek a převodových poměrů zadní nápravy, aby pro každou aplikaci bylo možné specifikovat tu pravou hnací soustavu. Tytonové hnací soustavy Euro 6 zaručují optimální kombinaci výkonu a hospodárnosti. Novinkou je manuální devítirychlostní převodovka a nová zadní náprava SR1339 pro náročnější aplikace.


Motor PACCAR PX-7

Stejně jako motory řady MX jsou motory PACCAR PX novinkou ve vývoji. 6,7litrový šestiválcový motor PACCAR PX-7 představuje naprostou špičku této řady. Ve čtyřech verzích s výkony 164 kW/220 k až 231 kW/310 k. Tento výkonný motor je ideální pro nová vozidla kategorie LF určená pro distribuci. Motor PX-7 je výkonný, efektivní, čistý a běží plynule. A snadno se udržuje.

Nákladní vůz pro rozvoz zboží musí svou práci vykonávat bez problémů. Z toho důvodu je maximální použitelnost základem spolehlivé konstrukce motoru PX-7. Nízká údržba přispívá vaší návratnosti. Díky servisním intervalům až 60 000 km a částicovému filtru, který je třeba čistit až po 320 000 km. Motor PX-7 je také vybaven jedním vícenásobným řemenem a různé funkce a součásti jsou sdruženy do jediného modulu. Kvůli nižším nákladům na údržbu.

Typ motoruVýkonTočivý moment

PX-7 164

164 kW/220 k 
(1800 - 2300 ot./min)

850 Nm 
(1100 - 1800 ot./min)

PX-7 186

186 kW/250 k 
(1800 - 2300 ot./min)

950 Nm 
(1100 - 1800 ot./min)

PX-7 208

208 kW/280 k
(2000 - 2300 ot./min)

1,020 Nm 
(1200 - 2000 ot./min)

PX-7 231

231 kW/310 k
(2000 - 2300 ot./min)

1,100 Nm 
(1200 - 2000 ot./min)


Motor PACCAR PX-5

Zcela nový 4,5litrový čtyřválcový motor PACCAR PX-5 je ideální pohonnou jednotkou pro rozvoz zboží v centrech měst. Je k dispozici ve třech variantách, od 112 kW/150 k po 157 kW/210 k. Nabízí technologii Euro 6 s nejnižšími emisemi. A samozřejmě, jak už jste u produktů DAF zvyklí, nízkou spotřebu paliva.

Motory PACCAR PX-5 jsou čisté, hospodárné a také velmi spolehlivé. Motor PX-5 může mezi servisními intervaly ujet až 60 000 mil. Aktivní částicový filtr potřebuje čištění až po 320 000 km nebo 5 letech. Různé funkce a součásti motoru jsou sdružené do jednoho modulu. To udržuje náklady na údržbu na nízké úrovni a přispívá to vaší návratnosti.

Typ motoruVýkonTočivý moment

PX-5 112

112 kW/150 k
(1800 - 2300 ot./min)

580 Nm 
(1100 - 2300 ot./min)

PX-5 135

135 kW/180 k
(1800 - 2300 ot./min)
700 Nm
(1200 - 2300 ot./min)

PX-5 157

157 kW/210 k
(2000 - 2400 ot./min)
760 Nm
(1300 - 2000 ot./min)

Systém EAS - dodatečná úprava výfukových plynů pro normu Euro 6

Aby se zajistilo dodržování přísných emisních požadavků norem Euro 6 a zároveň dosáhlo co nejlepšího využití paliva, zkombinovala společnost DAF své pokročilé motory PACCAR Euro 6 s různými technologiemi dodatečné úpravy výfukových plynů: katalyzátorem SCR a naftovým filtrem pevných částic. Ultramoderní vstřikování paliva common rail umožňuje vysoké tlaky a možnost uplatnění předvstřiku i dovstřiku paliva či kombinaci obojího. Díky tomu dochází k jemnějšímu rozptýlení paliva a nabízí se mnohem více možností k optimalizaci spalování. Výsledek: ty nejnižší možné emise a hluk a ta nejlepší možná spotřeba paliva. A protože lze tak účinně regulovat teplotu výfukových plynů, je možné motor optimálně integrovat do systému dodatečné úpravy výfukových plynů.

Důležité je, kromě přesného složení výfukových plynů, dosáhnout správné teploty ve filtru pevných částic. Základním principem je umožnit pasivní regeneraci filtru pevných částic tím, že se umožní vytvoření ideálních podmínek motorem. Z toho důvodu je u většiny motorů PACCAR Euro 6 výfukové sběrné potrubí zapouzdřeno, spolu s většinou důležitých dílů výfukového systému. Pokud i přesto dojde k nadměrnému poklesu teploty výfukových plynů z důvodu specifického použití vozidla, zapne motor aktivní regeneraci.

Také katalyzátor SCR byl zkonstruován tak, aby udržoval optimální teploty. Díky inovativní krycí vrstvě dokáže dosáhnout maximálního výkonu při širším rozmezí teplot, což znamená, že motor může fungovat optimálně a co nejúčinnějším způsobem.


Převodovky

Nový model LF se standardně dodává s manuálními převodovkami s pěti či šesti převodovými stupni, které jsou vybaveny kabelovým řazením, které zajišťuje pohodlí díky malé síle nutné k řazení a krátkým řadicím drahám. Nové kabelové řazení není potřeba udržovat a přispívá k ještě nižší hlučnosti.

Nová je devítirychlostní manuální převodovka od společnosti ZF, která se hodí pro vyšší točivé momenty až do 1100 Nm, a proto je ideální pro použití na těžší modelech LF, například při cisternové dopravě nebo ve stavebnictví.

Volitelná je u modelů DAF LF automatizovaná převodovka AS Tronic se šesti převodovými stupni. Pro speciální aplikace bude dostupná plně automatická převodovka řady Allison 3000, mimo jiné pro použití v požárních a popelářských vozech.


Nápravy - široká nabídka převodových poměrů

Závěrečný díl hnací soustavy je tvořen zadní nápravou s jednoduchou redukcí a má široký výběr převodových poměrů. Nejlehčí náprava, pětitunový model SR 5.10 se dodává s převodovým poměrem 4,10:01, kdežto model SR 5:14 nabízí na výběr sedm převodových poměrů od 3,31:1 do 6,33:1. 8-, 10- a 11tunové nápravy nabízí na výběr sedm rozdílných převodových poměrů od 3,31:1 do 6,33:1.

Pro další toleranci naložení na 18/19tunových modelech LF je k dispozici také nová robustní zadní náprava SR13.39, která se obzvlášť hodí pro země, které povolují více než 11,5 tuny na hnací nápravě. Nová 13tunová náprava je k dispozici s převodovými poměry 3,73, 4,10, 4,56, 5,13 a 5,63.

  • Položky označené hvězdičkou (*) jsou povinné.

Kontakty

NAPA TRUCKS spol. s r. o.
Semtín 100
533 53 Pardubice

info@napatrucks.cz
Tel: +420 464 628 621

Všechny kontakty