Upravit stránku

DAF CF Euro 6 - Poháněcí soustava

Nový model CF Euro 6 nabízí hospodárné hnací soustavy s širokou nabídkou nejmodernějších motorů PACCAR. Od 290 do 510 k s výkonnými motorovými brzdami. S manuální převodovkou s přímým záběrem a přeběhem nebo automatizovanou převodovkou AS Tronic.

Nový model CF nabízí řešení šitá na míru. Díky novému 6,7 litrovému motoru PACCAR PX-7, který bude k dostání v modelu CF od začátku roku 2014 a 10,8 litrovému motoru MX-11 a 12,9 litrovému motoru MX-13. Od 210 kW/290 k do 375 kW/510 k a s výkonnými motorovými brzdami. S manuální převodovkou s přímým záběrem a přeběhem, automatizovanou převodovkou AS Tronic nebo dokonce plně automatizovaným řazením. S širokou nabídkou účinných pohonů PTO pro nejrůznější aplikace.


Motor PACCAR MX-13 Euro 6

  • Systém vstřikování paliva Common Rail nového motoru Euro 6 PACCAR MX-13 dovoluje využít vysoké vstřikovací tlaky až 2 500 barů a umožňuje používat předvstřik paliva, dovstřik nebo kombinaci obojího. To vede k jemnějšímu rozprášení a mnoha dalším možnostem optimalizace spalování, které zajistí nejnižší možné hladiny emisí a hlučnosti a také minimální možnou spotřebu paliva. Podobně jako dvě vysokotlaká čerpadla hraje v tomto ohledu také důležitou roli nový a pokročilý software motoru a rovněž nové snímače a ovladače. Tyto systémy nyní pracují ještě rychleji a s vyšší přesností, která zajišťuje vždy optimální směšování vzduchu, výfukových plynů a vstřikovaného paliva. To je také klíčem k dosažení maximální efektivity a nízkých emisí.
  • Nákladní vozidla potřebují pro brzdění stlačený vzduch. A stlačování vzduchu vyžaduje palivo. To je důvodem, proč je nainstalován nový a chytrý vzduchový kompresor PACCAR MX. Inteligentní software zapojí kompresor na nejvyšší možnou míru pouze v okamžicích, kdy nákladní vozidlo zpomaluje, brzdí nebo jede z kopce. Tím dochází k přeměně nadbytečné energie na stlačený vzduch.
  • Nový motor MX-13 má olejovou vanu s velkým objemem lisovanou ze syntetické hmoty. Její nový tvar snižuje vibrace a rovněž hlučnost motoru. Větší množství oleje umožňuje servisní intervaly až 150 000 kilometrů.
  • Modul mazání důmyslně sjednocuje chladič oleje, olejový filtr a olejový termostat. Kvůli maximální robustnosti je chladič vyrobený z nerezové oceli a v zájmu nejvyšší efektivity umožňuje dvojitý termostat motoru rychleji dosáhnout ideální provozní teploty. Do modulu mazání lze přidat druhý filtr, který prodlouží servisní intervaly až na 150 000 kilometrů.
  • Hlavní výhodou použití turbodmychadla s proměnnou geometrií (VTG) je, že motor může v každém režimu a při každých otáčkách využívat nejlepší konfiguraci turbodmychadla a podávat tak maximální výkon. Turbodmychadlo s proměnnou geometrií je také nutné pro optimalizaci účinnosti recirkulace výfukových plynů, především při nízkých otáčkách. Tato technologie dovoluje společnosti DAF pečlivě nastavit množství výfukových plynů vracených zpět do motoru, což dále přispívá k úspoře paliva. Využití pokročilého turbodmychadla má také pozitivní vliv na motorovou brzdu MX Engine Brake, která může uvolněním více než 75 % ze svých úctyhodných 360 kW při nízkých otáčkách (1 500 ot./min) dosáhnout maximální účinnosti.
  • Unikátem v tomto průmyslovém oboru je zcela zapouzdřená kabeláž na bloku motoru. Tím je zaručena pevná instalace kabelového svazku a konektorů k bloku motoru. Dobře chráněná kabeláž zaručuje nejvyšší spolehlivost a odolnost.
  • Nová motorová brzda MX Engine Brake je optimalizovaná. Nyní má brzdný výkon 360 kW. Nejlepší novinkou ale je, že tři čtvrtiny tohoto výkonu jsou k dispozici již v nižších otáčkách (od 1 500 ot./min). Za účelem vylepšení sekundárního brzdění nákladního vozidla si nyní může objednat intardér 3 jako volitelné vybavení. Má maximální brzdný výkon 500 kW a je účinný již v nízkých otáčkách. Ovládání je optimalizované a mnohem plynulejší. Z důvodu většího chladiče nákladního vozidla jej také můžete používat déle na maximální výkon bez rizika přehřívání.
Splnění emisní normy Euro 6 bylo jen jednou z motivací při vývoji motoru PACCAR MX-13. Samozřejmě jsme chtěli, aby byl mimořádně spolehlivý a odolný. Měl by také mít spotřebu paliva srovnatelnou s příznivou úrovní Euro 5 ATe a nejlepší jízdní vlastnosti se spoustou točivého momentu. Motor PACCAR MX-13 je směsicí osvědčené moderní technologie a chytrých technických inovací. Je k dispozici s výkonem 303 kW/410 k, 340 kW/460 k a 375 kW/510 k a točivými momenty 2000, 2300 a 2500 Nm v širokém rozsahu otáček od 1000 do 1425 ot./min. Celý tento výkon se přenáší k našim novým převodovkám. Automatická převodovka AS Tronic má unikátní funkce, mezi něž patří EcoRoll (jízda z kopce s chodem motoru na volnoběh) a FastShift (řazení mezi 11. a 12. stupněm bez použití spojky), které pomáhají ještě více snížit spotřebu paliva. Intardér 3 nejnovější generace má vyšší výstupní výkon v nižších otáčkách.
Typ.motoruVýkonTočivý moment

MX-13 303

303 kW/410 k 
(1425 - 1750 ot./min)

2000 Nm 
(1000 - 1425 ot./min)

MX-13 340

340 kW/460 k 
(1425 - 1750 ot./min)

2300 Nm 
(1000 - 1425 ot./min)

MX-13 375

375 kW/510 k 
(1425 - 1750 ot./min)

2500 Nm 
(1000 - 1425 ot./min)

Motor PACCAR MX-11 Euro 6

  • Nový šestiválcový motor PACCAR MX-11 je úplnou novinkou přímo od kreslícího prkna. Motor se svým dvojitým rozvodem OHC je lehký a kompaktní. Je tomu tak mimo jiné díky syntetické olejové vaně, jednomu vícenásobnému řemenu a ventilátoru poháněnému přímo klikovým hřídelem.
  • Motor PACCAR MX-11 je o 180 kg lehčí než motor MX-13. To znamená ještě vyšší užitné zatížení a tedy ještě lepší návratnost. To je velkou výhodou v segmentu rozvozu zboží i ve velkoobjemové a cisternové dálkové přepravě.
  • Nový motor PACCAR MX-11 je k dispozici v pěti verzích. S výkony 210 kW/290 k až 320 kW/440 k. A vysokými točivými momenty 1200 – 2100 Nm, dostupnými v širokém rozsahu otáček.
  • Optimalizována byla integrace funkcí. Potrubí je odlito v bloku válců. Jednotky vysokotlakých čerpadel pro vytváření tlaku v systému common rail jsou kompaktně zabudovány do bloku. A je zde jediný modul pro olejový filtr, termostat a chladič.
  • Aby se dosáhlo maximální spolehlivosti, jsou kabelové svazky zapouzdřené pěnou. Jedinečné v tomto odvětví.
Při vývoji nového 10,8litrového motoru PACCAR MX jsme se zaměřili především na vysoký výkon, nízkou hmotnost a nízkou spotřebu paliva. Dále samozřejmě na spolehlivost a životnost spolu s optimální dostupností. Motor PACCAR MX-11 je dostupný s výkony od 210 kW/290 k až 320 kW/440 k a je ideální pro aplikace v segmentu rozvozu zboží a pro náročné aplikace, kde hrají mimořádnou roli nízká hmotnost a co nejnižší spotřeba paliva.
Typ motoruVýkonTočivý moment

MX-11 210

210 kW/290 k 
(1700 ot./min)

1200 Nm 
(1000 - 1700 ot./min)

MX-11 240

240 kW/330 k 
(1650 ot./min)

1400 Nm 
(1000 - 1650 ot./min)

MX-11 271

271 kW/370 k 
(1650 ot./min)

1600 Nm 
(1000 - 1650 ot./min)

MX-11 291

291 kW/400 k 
(1450 - 1700 ot./min)

1900 Nm 
(1000 - 1450 ot./min)

MX-11 320

320 kW/440 k 
(1450 - 1700 ot./min)

2100 Nm 
(1000 - 1450 ot./min)


Motor PACCAR PX-7

  • Nový motor PX-7 bude k dostání v novém modelu CF s výstupy 164 kW/220 k, 186 kW/250 k, 208 kW/280 k a 231 kW/310 k. S točivými momenty 850, respektive 1100 Nm. To zajišťuje nebývalou manévrovatelnost a příznivou spotřebu paliva. Maximální použitelnost je základem spolehlivé konstrukce motoru PX-7. Nízká údržba přispívá k vaší návratnosti. Díky servisním intervalům až 60 000 km a částicovému filtru, který je třeba čistit až po 320 000 km. Motor PX-7 je také vybaven jedním vícenásobným řemenem a různé funkce a součásti jsou sdruženy do jediného modulu. Kvůli nižším nákladům na údržbu.
Motor PACCAR PX-7 je obzvlášť vhodný pro aplikace rozvozu zboží. Pro model CF je k dostání od začátku roku 2014. Nový 6,7litrový motor PACCAR PX je kompaktní šestiválcový motor, který také využívá pokročilou technologii common rail (vstřikovací tlaky až 1800 bar), variabilní geometrie lopatek turbodmychadla a účinný systém dodatečné úpravy výfukových plynů.
Typ motoruVýkonTočivý moment

PX-7 164

164 kW/220 k
(1800 - 2300 ot./min)

850 Nm
(1100 - 1800 ot./min)

PX-7 186

186 kW/250 k
(1800 - 2300 ot./min)

950 Nm
(1100 - 1800 ot./min)

PX-7 208

208 kW/280 k
(2000 - 2300 ot./min)

1,020 Nm
(1200 - 2000 ot./min)

PX-7 231

231 kW/310 k
(2000 - 2300 ot./min)

1,100 Nm
(1200 - 2000 ot./min)


Systém dodatečné úpravy výfukových plynů (EAS)

  • Ultramoderní vstřikování paliva common rail umožňuje vysoké tlaky a možnost uplatnění předvstřiku i dovstřiku paliva či kombinaci obojího. Díky tomu dochází k jemnějšímu rozptýlení paliva a nabízí se mnohem více možností optimalizace spalování.
  • Také katalyzátor SCR byl zkonstruován tak, aby udržoval optimální teploty. Díky inovativní krycí vrstvě dokáže dosáhnout maximálního výkonu při širším rozmezí teplot, což znamená, že motor může fungovat optimálně a co nejúčinnějším způsobem.
  • Unikátem v tomto průmyslovém oboru je také použití izolovaného sběrného výfukového potrubí a výfukových trubek. To zaručuje optimální řízení tepla směrem ke katalyzátoru SCR a částicovému filtru, aby mohly pracovat tím nejoptimálnějším způsobem. Systém dodatečné úpravy emisí výfukových plynů je nejúčinnější, když pracuje ve vysokých teplotách. V důsledku toho může motor běžet v režimu nejefektivnějšího využívání paliva.
Aby se zajistilo dodržování přísných emisních požadavků norem Euro 6 a zároveň dosáhlo co nejlepšího využití paliva, zkombinovala společnost DAF své pokročilé motory PACCAR Euro 6 s různými technologiemi dodatečné úpravy výfukových plynů: katalyzátorem SCR a naftovým filtrem pevných částic.

Nové převodovky

Nové modely Euro 6 CF se v závislosti na modelu dodávají standardně s 5-, 6-, 9- či 12stupňovými manuálními převodovkami. U modelu CF je volitelně k dispozici 16stupňová ruční převodovka a také automatizované převodovky AS Tronic se 6, 12 a 16 rychlostními stupni.

12- a 16stupňové převodovky AS Tronic obsahují mnoho specifických funkcí jedinečných pro vozy DAF, například EcoRoll (umožňuje řízenou jízdu z kopce s vyřazenou spojkou, takže se maximálně využívá přirozené hybnosti) a Fast Shift pro rychlejší přeřazování mezi vyššími stupni kvůli větší efektivitě. 

Nově vyvinutý software a nové snímače zajišťují velmi plynulý a extrémně rovnoměrný záběr spojky, což vede k vynikajícím charakteristikám při zrychlování a manévrování.


Nové zadní nápravy

Nová lehčí zadní náprava dostupná u modelu Euro 6 CF je určena pro celkovou hmotnost vozidla do 44 tun a točivé momenty motoru do 2 300 Nm. Novinkou je použití konstrukce Stabilink. Začleněná funkce stabilizátoru v zavěšení zadní nápravy vytváří optimální tuhost a stabilitu a poskytuje výrazné snížení hmotnosti.
  • Položky označené hvězdičkou (*) jsou povinné.

Kontakty

NAPA TRUCKS spol. s r. o.
Semtín 100
533 53 Pardubice

info@napatrucks.cz
Tel: +420 464 628 621

Všechny kontakty